در ابتدا تفاوت هسته ی میانی عایق پانل را توضیح می دهیم و در مرحله ی دوم به جزئیات خواهیم پرداخت و ویژگی های مختلف ساندویچ پانل های پلی اورتان و پشم سنگ را با دقت بیشتری توضیح میدهیم.

 
 

پشم سنگ پلی اورتان

هسته ی میانی ساندویچ پانل پلی اورتان، از فوم پلی اورتان، سفت و سخت (PUR یا PU) درست شده است. در ساخت این مدل ساندویچ پانل پلی اورتان بین دو پوشش فلزی ریخته می شود. این فوم دو صفحه ی فلزی را به هم محکم می کند و می چسباند و یک محصول یکپارچه، با قابلیت عایق بسیار بالا ایجاد می کند.
 
 
محصولات عایق پلی اورتان بسیار سفت و سخت هستند. این محصولات به عنوان عایق، بسیار عالی هستند، دارای وزن سبکی هستند و می توانند به بسیاری از متریال های دیگر متصل شوند. در مقابل گرما دارای مقاومت بسیار بالایی هستند و نسبت به وزنشان عایق بسیار خوبی هستند. به خاطر تطبیق پذیری عالی، طیف وسیعی از محصولات را میتوان با آن ها ساخت.
در نتیجه، محصولات عایق پلی اورتان انتخاب مناسب بسیاری از کاربردهای عایق بندی ساختمانی است. 

 

ساندویچ پانل پشم سنگ

نوع دیگر هسته ی میانی عایق پانل پشم سنگ که به آن پشم معدنی نیز گفته می شود. برای ساخت ساندویچ پانل، پشم سنگ بین دو ورقه ی فلزی چسبانده می شود و محصولی یکپارچه را تشکیل می دهد. پشم معدنی بک ماده فیبری است که با دمیدن هوا به سنگ مذاب با کک و تبدیل آن به فیبر ساخته می شود. 

ویژگی های پشم سنگ شامل :
  • عایق حرارتی (به عنوان عایق ساختاری و عایق لوله ، اگرچه به اندازه پشم عایق بندی شده با درجه حرارت بالا مقاوم در برابر آتش نیست) 
  • فیلتراسیون 
  • عایق صوتی 
  • محیط رشد هیدروپونیک

 

تفاوت ساندویچ پانل پشم سنگ و پلی اورتان


 
 تفاوت هایی که بین دو نوع از ساندویچ پانل  وجود دارد: 
  • میزان قابلیت عایق آن
  • رفتار آن در مقابل آتش
  • جداسازی صدا 
  • نصب آسان
 
بیایید این تفاوت ها را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم:
 
  1. پانل ساندویچ پانل پلی اورتان به ضخامت 50 میلی متر ساخته می شود و ساندویچ پانل پشم سنگ ضخامت 80 میلی متر ساخته می شود. میزان مقاومت و خاصیت عایق پلی یورتان، از پشم سنگ بالاتر است.
  2. با اینکه پلی اورتان یک ترکیب آلی است ولی بیشتر زیادی به شعله ور کردن شعله ها دارد. پشم سنگ از عناصر معدنی تشکیل شده است، بنابراین به گسترش شعله ها کمک نمی کنند. این بدان معناست که در جایی که نیاز به یک محصول باشد که در برابر آتش یک ساعت یا دو ساعت یا سه ساعت دوام بیاورد حتما باید از ساندویچ پانل پشم سنگ استفاده شود. 
  3. مزیت اصلی ساندویچ پنل پشم سنگ، عایق صدا ی بسیار خوبی است و در مقابل انعکاس صدا و نویز بسیار مقاوم است. الیاف پشم سنگ امواج صوتی را شکسته و شدت آنها را کاهش می دهد.

نصب و حمل ساندویچ پانل

 
تفاوت های اصلی در حمل و نصب این دو، مربوط به این است که ساندویچ پانل پشم سنگ، سنگین تر از ساندویچ پانل پلی اورتان است. به علاوه اینکه ساندویچ پانل پشم سنگ از پلی اورتان بسیار سنگین تر است به همین دلیل نصب آن نیاز به تخصص بیشتری دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *