بررسی قیمت ساندویچ پانل پلی یورتان ارزان

با گشت و گذاری که در آگهی های تبلیغاتی فروش ساندویچ پانل انجام دادیم. متوجه شدیم در اکثر تبلیغات قیمت ساندویچ پانل پلی یورتان ارزان نزدیک به ۴۶۰۰۰ تومان ثبت شده است. عوامل متعددی تعیین کننده قیمت ساندویچ پانل ها می باشند. در این مقاله ما توضیح خواهیم داد که چرا قیمت ساندویچ پانل پلی یورتان ارزان پایین است، یا واقعاً آیا ساندویچ پانل پلی یورتان ارزان ٤٦٠٠٠تومان است ؟ با فولاد پانل ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ساندویچ پانل سقفی

 


ساندویچ پانل ارزان

 

ساندویچ پانل پلی یورتان ارزان چیست؟

ساندویچ پانل پلی یورتان ارزان جزو مصالحی می باشد که در ساختار آن لایه های ورق فلزی، لایه فوم عایق را پوشش می دهند. در واقع لایه فوم عایق در این ساندویچ پانل بین دو لایه فلزی قرار می گیرد. عایق ساندویچ پانل ارزان از موادی مثل پلی استایرن، پلی یورتان یا پشم سنگ و پشم شیشه ساخته شده است. عایق پلی یورتان بسیار نرم می باشد و همچنین انعطاف پذیری بالایی هم دارد. جنس لایه های ورق در ساندویچ پانل ارزان، میتواند از ورق گالوانیزه، آلومینیوم و آلوزینک باشد. ساندویچ های پانل در ایران از سال 1378 مورد استفاده قرار گرفتند. این ساندویچ ها تاثیر زیادی در رشد و توسعه صنعت ساخت و ساز ایران داشته اند.

 

قیمت ساندویچ پانل پلی یورتان ارزان

آیا ساندویچ پانل پلی یورتان ارزان ٤٦٠٠٠تومان است ؟ این سوالی است که برای همه پیش می آید که چرا قیمت ساندویچ پانل پلی یورتان اینقدر پایین است؟ عوامل زیادی در مشخص کردن قیمت ساندویچ پانل ها دخالت دارند. مثلاً جنس عایق و جنس ورق های به کار رفته شده در ساندویچ پانل‌ در قیمت آنها خیلی مؤثر هستند. ساندویچ پانل پلی یورتان ارزان به خاطر جنس فوم عایق آن، قیمت پایین تری نسبت به سایر ساندویچ پانل ها دارد.

البته عامل های دیگری هم در پایین بودن قیمت ساندویچ پانل پلی یورتان تاثیر دارند. اگر از ورق آلومینیوم و گالوانیزه در ساندویچ پانل استفاده شود، مطمئناً قیمت پایین تری خواهد داشت. ورق آلومینیوم خیلی نرم است و مقاومتش هم پایین است، پس قاعدتاً قیمتش هم پایین تر خواهد بود. ورق گالوانیزه هم از قابلیت رنگ پذیری بالایی برخوردار نیست و این خصوصیت کیفیت آن را پایین آورده است، به تبع آن قیمت هم پایین آمده است.

 
بیشتر بخوانید: سادویچ پانل دیواری
 

راهکارهای استفاده از ساندویچ پانل ارزان

راهکارهای زیادی برای استفاده از ساندویچ پانل ارزان قیمت در سازه ها وجود دارد. بعضی از این راهکارها عبارتند از:

 استفاده از ساندویچ پانل پلی یورتان ارزان:

اگر برای ساختن سازه مورد نظر خود دچار کمبود بودجه شده اید، می توانید از ساندویچ پانل ارزان قیمت مثل ساندویچ پانل پلی یورتان ارزان استفاده کنید. این ساندویچ پانل شاید از لحاظ کیفیت نسبت به سایر ساندویچ ها پایین تر باشد، ولی در عوض قیمت خیلی مناسبی دارد. اگر کیفیت ساندویچ پانل برای شما در درجه های بعدی از قیمت و هزینه آن قرار دارد، از ساندویچ پانل پلی یورتان ارزان استفاده کنید.



ساندویچ پانل پلی یورتان ارزان

 

استفاده از ساندویچ پانل ارزان دست دوم:

استفاده از ساندویچ پانل ارزان دست دوم در ساختار سازه باعث صرفه جویی زیادی در هزینه ها می شود. خریدن ساندویچ پانل های دست دوم ولی سالم که نیاز به تعمیرات نداشته باشند، راهکار مناسبی برای کم کردن هزینه های ساخت سازه می باشد.
 

پایین آوردن متراژ مصرف ساندویچ پانل:

اگر از یک طراح حرفه ای و متخصص جهت ساختن سازه خود استفاده می کنید، می توانید از او کمک بگیرید. می توانید از او بخواهید که در متراژ ساندویچ پانل ها نهایت صرفه جویی را در نظر بگیرد. چون قیمت ساندویچ پانل ارزان به متر مربع تعیین می شود، نداشتن ضایعات پانل ها، هزینه ها را به مقدار زیادی به نفع خریدار کاهش می دهد.
 

استفاده کردن از فوم های کم هزینه:

یکی از عامل های مهم در پایین آوردن قیمت ساندویچ پانل، به کار بردن فوم پلی استایرن است. این فوم به نام یونولیت شناخته شده تر است. استفاده از این فوم عایق، قیمت ساندویچ پانل را خیلی کاهش خواهد داد. این فوم ها همراه با ورق های ارزان قیمت، ساندویچ پانل های با قیمت بسیار پایین می سازند.

 استفاده از ساندویچ پانل با ضخامت پایین:

هرچه ضخامت مواد مصرفی در پانل ها پایین تر باشد، قیمت ساندویچ پانل ارزان تر می شود. شما میتوانید از ضخامت های پایین پانل ها استفاده کنید، تا هزینه ساخت سازه کمتر شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *